Люди, как устанавливать FlyBy камеры в DXRTRe3d. И как делать мультики (Cuts)?
FlyBy Камеры и "мультики"
Автор темы: Boris S., 28 Dec 2004 09:50
4 ответов в этой теме
#2
Отправлено 28 December 2004 - 13:29
Boris S. ОБРАТИ ВНИМАНИЕ, что по поводу мультков ты уже создавал такую тему!
И ещё обрати внимание, что на неё есть ответ.
http://tombraiderfor...?showtopic=1828
http://tombraiderfor...p?showtopic=734
По камерам выдержка из руководства:
FLYBY CAMERAS
For Tr4 and Tr5 game engine it is implemented a Flyby cameras
module, they are a sequence of cameras following a defined
path that can be later triggered.
The module works the same as others
modules, you enable the module pushing
the “Add” button, fill the flyby cameras
properties and then:
Click sector: Place a flyby camera.
Shift + click: Move a flyby camera.
Cursor keys: Rotate flyby camera aim.
Shift + cursor keys: Fine tune rotate
flyby camera aim.
Ctrl + click: Select flyby camera and gets properties.
“Q”,”A” keys: to move Up/Down the current flyby camera.
Each camera belong to a group id defined in the “SEQ”
property, you can use several cameras in the group but seem
there is limit about max 7 group in the level.
Page - 105 -
Properties:
Seq: Sequence number.
Num: Camera number
increments up from
the first camera
in each sequence.
Timer: Similar to
the standard
camera timer, has
special features
on some flyby
camera modes.
Speed: The initial speed that the camera sequence moves at.
Roll: Used to rotate the camera for barrel roll effects, A +
number is given to rotate the cam clockwise, A - number is
given to rotate anti-clockwise.
FOV: Alters the field of view for each camera in the sequence.
There are also a number of new code-bits to give the flyby’s
different modes.
0 = Snap to start of sequence from Lara cam.
1 = Not used.
2 = Loop for infinity.
3 = Track Lara cam.
4 = Target Lara’s last position before camera trigger.
5 = Target Lara’s current moving position.
6 = Snap back to Lara at end of sequence.
7 = Cut-Cam, Jumps to a specified camera in the same sequence
(Timer = cam number to jump to).
8 = Hold camera (timer = 30 X Number of seconds).
9 = Disable look key break out.
10 = Disable Lara control.
11 = Enable Lara control.
12 = Not used.
13 = Not used.
14 = Activate heavy trigger.
15 = No used.
Можешь перевести и выложить перевод
ЗЫ А руководство тебе сразу не хочестся почитать?
И ещё обрати внимание, что на неё есть ответ.
http://tombraiderfor...?showtopic=1828
http://tombraiderfor...p?showtopic=734
По камерам выдержка из руководства:
FLYBY CAMERAS
For Tr4 and Tr5 game engine it is implemented a Flyby cameras
module, they are a sequence of cameras following a defined
path that can be later triggered.
The module works the same as others
modules, you enable the module pushing
the “Add” button, fill the flyby cameras
properties and then:
Click sector: Place a flyby camera.
Shift + click: Move a flyby camera.
Cursor keys: Rotate flyby camera aim.
Shift + cursor keys: Fine tune rotate
flyby camera aim.
Ctrl + click: Select flyby camera and gets properties.
“Q”,”A” keys: to move Up/Down the current flyby camera.
Each camera belong to a group id defined in the “SEQ”
property, you can use several cameras in the group but seem
there is limit about max 7 group in the level.
Page - 105 -
Properties:
Seq: Sequence number.
Num: Camera number
increments up from
the first camera
in each sequence.
Timer: Similar to
the standard
camera timer, has
special features
on some flyby
camera modes.
Speed: The initial speed that the camera sequence moves at.
Roll: Used to rotate the camera for barrel roll effects, A +
number is given to rotate the cam clockwise, A - number is
given to rotate anti-clockwise.
FOV: Alters the field of view for each camera in the sequence.
There are also a number of new code-bits to give the flyby’s
different modes.
0 = Snap to start of sequence from Lara cam.
1 = Not used.
2 = Loop for infinity.
3 = Track Lara cam.
4 = Target Lara’s last position before camera trigger.
5 = Target Lara’s current moving position.
6 = Snap back to Lara at end of sequence.
7 = Cut-Cam, Jumps to a specified camera in the same sequence
(Timer = cam number to jump to).
8 = Hold camera (timer = 30 X Number of seconds).
9 = Disable look key break out.
10 = Disable Lara control.
11 = Enable Lara control.
12 = Not used.
13 = Not used.
14 = Activate heavy trigger.
15 = No used.
Можешь перевести и выложить перевод
ЗЫ А руководство тебе сразу не хочестся почитать?
Сообщение изменено: Satanoff (28 December 2004 - 13:32)
#3
Отправлено 18 January 2005 - 09:43
Хорошо, свою ошибку понял. Попробовал поразбираться с лет.камерами. Только проблема в том, что камера без конца повторяет свой облёт, если отключено управление Лары и она стоит на одном секторе. Хотелось бы с этим разобраться. Почему то в Триггерах флажок "Один раз" не помомгает.
Я Вас уже где-то видел...
#4
Отправлено 18 January 2005 - 14:51
"Один раз" не действует на лет.камеры.
Чтобы убрать бесконечность запуска нужно в конце всех команд триггера поставить команду Flyby_Camera(0).
Например:
Play_Soundtrack(12)
Flyby_Camera(4)
Flyby_Camera(0)
Чтобы убрать бесконечность запуска нужно в конце всех команд триггера поставить команду Flyby_Camera(0).
Например:
Play_Soundtrack(12)
Flyby_Camera(4)
Flyby_Camera(0)
#5
Отправлено 15 March 2005 - 19:46
Не стоит бороться, глупо молиться –
Здесь выбирать не вам.
Здесь выбирать не вам.
Ответить
0 посетителей читают эту тему
0 пользователей, 0 гостей, 0 скрытых