Перейти к содержимому


granny_maniac

Присоединился: 01 Jan 2012
Оффлайн Последний вход: 26 Jun 2014 19:59
-----

#301704 TR10, или Так что там дальше?

Автор: granny_maniac на 04 February 2014 - 23:02

На правах оффтопа. Лара готовится к следующей части




#301672 TR10, или Так что там дальше?

Автор: granny_maniac на 10 January 2014 - 21:52

Симпатии к Камилле стало больше

https://twitter.com/...6/photo/1/large




#301622 Definitive Edition

Автор: granny_maniac на 09 December 2013 - 01:28

просто хочется больше черт лица от настоящей Лары Крофт.

Этот грозный взгляд исподлобья? )) Мне его не хватает (.

 

Пересматриваю трейлер и таки хочется сыграть еще раз)

 

Чутье подсказывает, что кто-то на форуме уже сыграл самую малость в TR:DE

Деревья действительно покачиваются на ветру?

Лица остальных главных\второстепенных\эпизодических героев также сильно обновлены, как и Лара?




#301619 Definitive Edition

Автор: granny_maniac на 08 December 2013 - 14:27

В интервью сказали, что ей сделали новую голову\лицо. Выглядит симпатично, но похожа на японку.

 

З.Ы. Картинки\видео не вставляются! ((

 




#301605 TR10, или Так что там дальше?

Автор: granny_maniac на 01 December 2013 - 15:28

(ссылки и картинки не вставляются через ббкоды (( )

 

Читаем

https://twitter.com/...903779263410176

 

Что думаем? Неужели ОНО... уже в эт субботу...

 

 




#301478 TR9

Автор: granny_maniac на 27 August 2013 - 20:36

Нам похвастались, что на данный момент продано 4 миллиона копий игры. (ссылка не вставляется, BB коды не пашут)

 

+ А чего не читаете ответы на вопросы?. Среди вопрошающих замечен знакомый никнэйм:

 

Вынесу самые интересные, на мой взгляд, за июнь-август:

 

- Ninja: In your own opinion what is Lara's most admirable quality and her biggest character flaw?

Noah Hughes: I think she has a number of admirable qualities. The one that we focused on in this story, because it is one of her most defining characteristics, is her force of will. Her ability to really endure whatever it takes to achieve her goals. In the context of life or death survival, it makes a lot of sense. If you take Lara into the real world though, it is a really inspiring trait. To go on because we must.

In some ways, and we haven’t played with this to the extent that perhaps we will, but the other side of that same trait is one of her biggest character flaws. She can be so determined to achieve her goals that she is ignorant of the risks. In the beginning of Tomb Raider she was so set on finding Yamatai. By the end she finds that caution may have best tempered that passion. I think as we look at Lara getting this taste of the unknown, and having such a force of will, it may play out a bit similar to the “curiosity killed the cat.” She might get herself into trouble because of that trait.

 

- Valenka: I've noticed that you've instilled yet another mystery into the deaths of Lara's parents. Can we expect another Legend/Underworld debacle or will it be something that's never explained in detail?

Noah Hughes: In Underworld it was more about making her family Lara’s primary motivation, and we don’t intend to do so again. Having said that, as the story goes on, we’ll continue to showcase aspects of Lara’s backstory and losing her parents is a part of that backstory. It is an element that defined Lara’s character, so it may be referenced.

 

- Hunter Wolfe18: Were there any HUB's that didn't make it into the game?! I'd love to hear about what they were and what Lara had to do there.

Noah Hughes: Structurally it was always three hubs, but we had different flavors for them over development. One of the most distinct of them was a sinkhole. It was a sunken palace instead of the shantytown. The idea that the ground below had swallowed up the palace on the hill. It was intended to showcase the fall of the queen’s empire and it predated the scavengers. Instead, rather than showcasing the fall of the queen’s empire, we ended up showing the symbiotic nature between the scavengers and the queen.

 

(Тупой вопрос! :-)) ) Metal Rocks: Will a romantic relationship be considered for Lara? Like Sam?

Noah Hughes: I can answer this question in a general sense, as pertains to all friendships and relationships in Lara’s life.

Lara’s pursuit and journey to becoming a Tomb Raider is almost an involuntary obsession. It starts as her being an archeology geek, but it becomes an all-consuming passion that ultimately she’s willing to risk her life for. And so part of Lara’s journey is to struggle with balancing what it means to be a young person growing up, and what it means to have the responsibilities of a Tomb Raider. Lara has to prioritize. She doesn’t have room for a significant other in her life – she doesn’t have enough left over after archeology and what becomes Tomb Raiding. But that doesn’t mean she doesn’t have feelings.

So what we play with a little bit during her journey in these early years is the tension between the life she might have lead if she didn’t get sucked down this rabbit hole. We’re delivering on not the normal life, but the Tomb Raider life. She is so dedicated and obsessed and focused that she doesn’t have room for these other things.

 

Интересно!!!

At any point during pre-prod, did anyone think that underwater swimming could have been incorporated into the game to create a whole new level of combat and puzzle solving? If so, explain everything?

Noah Hughes:In my mind and vision of Tomb Raiding, underwater exploration is an exciting facet of discovery. Really, our decisions to include or not include it – and we did think about it – is taken from a practical standpoint. It isn’t indicative of Lara not being able to swim.

We instead operate from a perspective that all the things Lara can do need to be done well. We’re adding to our set of fun and awesome Tomb Raider verbs, and when we take on something like swimming, it doesn’t leverage the other verbs. To just have underwater swimming loses some of it’s charm and takes the fun out of it. You want to explore and interact and even fight underwater. So that becomes a fairly ambitious mechanic set – it’s a whole new flavor of all the other gameplay bits.

So to reassure you, we do see Lara as someone that would explore underwater places and tombs and we never rule it out, but we do struggle with the scope and scale of really delivering the full suite of underwater gameplay

 

 - Yansazonov:

Is it true that Camilla really does the tricks for the game? How
many and what sort? (In the end Lara is carrying Sam, for example).


AND

A Big House: During the start of the game, we see Lara hanging upside down before setting herself on fire. During Camilla's time in The Volume, was she hung upside down for that particular part?


Noah Hughes: Noah Hughes: We did a lot of game sequences that were not captured, for example, like hanging upside down in the den. We captured Camilla’s voice for it, but we didn’t capture her performance, so that was done primarily by the animators. Whereas with something like jumping to Roth in the opening trailer, we really did make her jump and land against a wall, because we wanted to capture that scene and we benefited by really capturing physicality.

Other places like when she’s gets blown over by the wind, we had her tied to a rope and we’d yank her sideways. Because if she just jumped sideways, it would look like a jump. So any place we could capture her performance, we did put her through her paces, and that included throwing her at walls and tugging her from ropes, and fighting – we actually had them flip her. In some cases we would get stunt doubles to do the pure action moments, but in most cases we’d get acting right into those action moments, and so when we were doing that it was best to use Camilla.

 

Про сиквел и плавание!!!

 - Adobe Artist: Since the new game was all about Lara growing and developing her survival skills, the leveling/upgrading mechanic was a great game play feature for the players to experience Lara's growth alongside her. So for the next game will we see a return of this game design?
But would that also mean starting over (level 1 again) to upgrade all over again, which in a sense would be undoing all the progress she made as a person in the first game (of this new timeline)? Or do you now feel a leveling/upgrading system is no longer necessary for the next stage of Lara's adventures, when she's at that point of already being fully developed coming out of the island experience?

Noah Hughes: We feel that leveling and upgrading still has a role in the future, and part of this is because we want to deliver on the longer journey of her becoming a Tomb Raider.

 

 

 - MangaBass: Will Lara look the same in the next game?
Noah Hughes: We’ll certainly be looking to take advantage of next gen technology, but right now it’s too early to say any more than that!

 




#301474 Сайт и форум

Автор: granny_maniac на 26 August 2013 - 19:42

Нажимаю на BB коды, экран слегка темнеет, но диалоговое окно не появляется. Только у меня так? На других форумах этого же вида у меня все работает.




#301466 TR9

Автор: granny_maniac на 23 August 2013 - 20:21

Смотрели мы онлайн Walkthrough the Last of Us с открытым ртом. Слюни текли. Уж не знаю, как в нее играется. Но смотрится здорово.

 

А в чем разница в реализации использования лука? На вид то же самое: прицел, наведение на цель, стреляем.

 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Нашли мы Алекса и выбрались с корабля. Это какой-то ТУПИЗМ!

 

Спойлеры

Spoiler

 

 

Да, ТР всегда критиковали за простенький сюжет, да не всем по вкусу пришлась "слезливая история с мамой" в предыдущей трилогии. Но там, хотя бы, все было как-то логично и адекватно. Из меня игрок, вообще-то, не придирчивый. Всегда удавалось найти много положительных эмоций и закрыть глаза на недочеты во всех ТР играх. Но это первый раз, когда почти каждый сюжетный поворот вызывает раздражение.

 

Неужели это сделала Рианна? Сюжет ведь был готов до ее участия. Значит, этот тупизм был задуман так изначально?

 

Самое обидное, что играть здорово. Глаза радуются каждой новой локации, интересно бегать искать эти запчасти, артефакты. Пазлы на взаимодействие с объектами и физикой хоть и по-детски простенькие, но приятные. В тот же Underworld играть в разы скучнее. Там одна акробатика и все. Но даже сейчас я с удовольствием могу просмотреть все катсцены TR:U и погрузиться в эту все таинственность. С TR2013 все наоборот.

 

Ребятки! Надо что-то делать. Они ведь в сиквеле нам то же самое преподнесут. Да, она будет более опытная и т.д., но это будет все та же девчонка. Только я не могу ее переварить? Лара Крофт всегда была скупа на эмоции и жесткая по характеру.  Она либо такая с самого начала пути, либо нет. Из новой миленькой девочки этого не вылепить никогда.

 

Вообще, играя, я не вижу смысла в возвращении к истокам. Эта же история распрекрасно легла бы и на старый тип героини. Героически спасала бы она всех друзей, словно какая-нибудь Элис из Resident Evil 2000. И моменты со смертями можно было бы обыграть по-другому. Попала бы она на остров без оружия и по ходу так же собирала бы все из того, что есть. Ну, а в плен она и до этого частенько попадала. Здесь без диссонанса.




#301459 TR9

Автор: granny_maniac на 22 August 2013 - 23:26

Нахожусь сейчас на пляже. Мне дали супер-крутой лук. Иду к отлучившемуся Алексу.

 

Много моментов жутко нравится, но ряд вещей раздражает, включая ГГ...

 

Даже неопытная и молодая Лара Крофт никогда такой милашечкой и душкой не будет. + Она неадекватно смотрится и в контексте своей новой backstory, и по сюжетной линии (я не говорю про геймплей, где толпы врагов нападают)

 

С самого начала Лара своим поведением (в видеозаписях) производит впечатление домашней умненькой девочки, которая много читала. Далее мы узнаем, что она путешествовала под присмотром опытных и сильных мужчин. Хорошо. + она работала в барах. На нее даже нападали с разбитой бутылкой в качестве оружия. От персонажей, вращающихся в таких сомнительных кругах ждешь иного построения фраз, реакций, интонаций, короче, иных внешних проявлений. Ну, сказала она пару раз shit, и что? 

 

Та же Элли из the Last of Us смотрится адекватно обстоятельствам. По тому, как она разговаривает, взаимодействует с др персами сразу видно, где и как она росла. (я не говорю, что Лару надо было такой делать. Это разные героини)  

 

По сюжету (т.е. согласно видео заставкам, а не геймплейным побоищам) у Лары много слишком серьезных испытаний для такой хрупкой и неопытной девушки. При этом она одна все проблемы решает, а крутые перцы в команде на пассивных ролях. Или испытания надо было менять, или вначале не делать из нее настолько ранимую и неопытную хрупкую девушку.

 

СПОЙЛЕРЫ

Spoiler

 

И не смотря на все вышесказанное, играть нравится. Но эти моменты уж очень меня грызут...

 

Играем дальше...

 

Всех (не)согласных прошу вступить в дискуссию :-))

 

P.S. Анимация лиц ужасна. Даже в Underworld было получше. ))




#301360 Смешные Видео Ролики!!!

Автор: granny_maniac на 11 July 2013 - 01:14




#301338 Майя

Автор: granny_maniac на 03 July 2013 - 22:28

Это офигительно! Модель Лары сам рисовал/проектировал?




#301327 Что случилось в Египте?

Автор: granny_maniac на 28 June 2013 - 23:24

Просыпаемся! В честь юбилея игры в сеть выпустили сей ролик. Насколько я помню, народ его очень давно хотел заполучить




#301200 Смешные Видео Ролики!!!

Автор: granny_maniac на 18 April 2013 - 20:28

Готовьте носовые платочки.

 




#301094 TR9

Автор: granny_maniac на 06 April 2013 - 22:23

Умельцы с forums.eidosgames.com вытащили текстуры из новой игры. Много занимательного. Например, фоточки из прошлого новой Лары.

lara_sam_photo_small-3.jpg




#301018 TR9: видео

Автор: granny_maniac на 31 March 2013 - 02:47

К слову о претензиях некоторых фэнов к новой игре. Шуточное видео.