Перейти к содержимому


Фото

ТРА: медиа-обзоры


  • Закрытая тема Тема закрыта
200 ответов в этой теме

#26 МэрлБорн

МэрлБорн

    Путешественник

  • Members2
  • Pip
  • 180 сообщений

Отправлено 04 January 2007 - 21:08

Америкосы хуже японцев - много и красиво сказали, а как буд-то ни о чем.
Вообще, все обзоры которые читал, можно назвать "ТРА обзоры уровня Перу". А давно бы уже пора щедро выкладывать инфу об остальных фичах игры. =)
С графикой и атмосферой все понятно - не думаю, что Динамики позволят себе всё подпортить, как делали Кор. За то хотелось бы увидать ставшее культовым изображение Ларки в красных очках, инфу о доме и средствах передвижения. (На счет последнего, вроде читал, их не будет?)

#27 ULTMT

ULTMT

    Mad Man with a Plan

  • Members2
  • PipPipPipPipPip
  • 2879 сообщений

Отправлено 04 January 2007 - 21:14

Не очень информативно, честно говоря. Все новости либо уже нам известны, либо слишком очевидны. Хотя хочется верить в:

this will be THE best ever Tomb Raider game


Lord, grant me the serenity to accept the things I can not change, the courage to change the things I can, and the wisdom to hide the bodies of those I had to kill because they pissed me off.

#28 Sana

Sana

    die another day

  • Members2
  • PipPipPip
  • 982 сообщений

Отправлено 13 January 2007 - 01:36

ACE, новости просто супер. :o Я в восторге, если все так будет! B)
Нет ничего хуже, чем быть, как все...

#29 dnk-1981

dnk-1981

    Исследователь

  • Members2
  • PipPip
  • 312 сообщений

Отправлено 13 January 2007 - 12:29

Не очень информативно, честно говоря. Все новости либо уже нам известны, либо слишком очевидны. Хотя хочется верить в:

this will be THE best ever Tomb Raider game

Тоже хочется, но если учитывать, что каждый раз ТАКОЕ обещают, то... :ph34r:

Сообщение изменено: dnk-1981 (13 January 2007 - 12:30)


#30 rhyn

rhyn

    Расхититель

  • Members2
  • PipPipPipPipPip
  • 9335 сообщений

Отправлено 20 January 2007 - 16:22

ComputerAndVideoGames.com вчера выложили превью на Анниверсари.

Там нет ничего интересно за исключением информации о новых движениях Лары.
Она теперь сможет взбираться вверх и соскальзывать вниз по шестам (как в ТР4, 5 я подозреваю) и скакать по столбам.
Вот тут, на заднем плане можно разглядеть эти самые столбы. И в ролике есть кусочек, где Лара перепрыгивает
с одного столба на другой.

Не стоит путать грабительские раскопки с археологией.

Я в соц. сетях:

vk.com/tombraider_ru

instagram.com/tombraider_ru


#31 Till

Till

    Assasin

  • Members2
  • PipPipPip
  • 590 сообщений

Отправлено 20 January 2007 - 18:18

угу.я еще когда смотрела ролик удивлялась и терла глаза-неужели она прыгает по столибкам?!интересно,в этом есть смысл...

#32 rhyn

rhyn

    Расхититель

  • Members2
  • PipPipPipPipPip
  • 9335 сообщений

Отправлено 20 January 2007 - 18:26

Не стали бы делать, не будь в этом смысла.

Не стоит путать грабительские раскопки с археологией.

Я в соц. сетях:

vk.com/tombraider_ru

instagram.com/tombraider_ru


#33 МэрлБорн

МэрлБорн

    Путешественник

  • Members2
  • Pip
  • 180 сообщений

Отправлено 26 January 2007 - 10:14

на томбрайдерфорумс новая инфа:
превью

#34 Untouchable

Untouchable

    Профессор

  • Members2
  • PipPipPipPip
  • 1690 сообщений

Отправлено 26 January 2007 - 10:43

Интересно. Вроде пока всё радует. (Не согласен только насчет того, что в первой части вся игра полностью была в подземельях. Всё-таки, на поле с ти-рексом было небо. Хоть и черное :) )

#35 Till

Till

    Assasin

  • Members2
  • PipPipPip
  • 590 сообщений

Отправлено 26 January 2007 - 14:41

просто они тогда даже если хотели почему то не могли делать "большие открытые пространства" которыми нас потом порадовала 2 игра

#36 Untouchable

Untouchable

    Профессор

  • Members2
  • PipPipPipPip
  • 1690 сообщений

Отправлено 26 January 2007 - 14:44

Ну да, так же, как и косу Лары. Но лично я не чувствовал себя некомфортно в тр1 из-за отсутствия синего неба (как-то всё равно было)

#37 rhyn

rhyn

    Расхититель

  • Members2
  • PipPipPipPipPip
  • 9335 сообщений

Отправлено 26 January 2007 - 17:44

Статья точь-в-точь как последняя журнальная статья <_<

Не стоит путать грабительские раскопки с археологией.

Я в соц. сетях:

vk.com/tombraider_ru

instagram.com/tombraider_ru


#38 veresk

veresk

    старослужащий

  • Members2
  • PipPipPipPipPip
  • 4619 сообщений

Отправлено 27 January 2007 - 00:03

Интервью c Дэксом Гинном, ведущим дизайнером ТРА на GamesRadar.

По сути, это пересказ всего того, что нам уже известно.

#39 ACE

ACE

    ~Immortal~

  • Members2
  • PipPipPipPipPip
  • 6402 сообщений

Отправлено 02 February 2007 - 17:30

превью Еврогеймера(вроде новое)

http://www.eurogamer...rticle_id=72351
[Veresk and Rhyn Fun-club team]

#40 veresk

veresk

    старослужащий

  • Members2
  • PipPipPipPipPip
  • 4619 сообщений

Отправлено 02 February 2007 - 18:56

Любопытный факт:

"Систему подсказок в ТРА отдали на откуп игрокам: по желанию они могут обратиться к Лариному журналу за более детальной информацией. Решение, когда воспользоваться подсказкой, а когда нет остаётся за играющим".

По-моему, нечто подобное было в АОДе с записной книжкой фон Кроя.

#41 ACE

ACE

    ~Immortal~

  • Members2
  • PipPipPipPipPip
  • 6402 сообщений

Отправлено 02 February 2007 - 18:58

Круть. и волки сыты и овцы целы.
[Veresk and Rhyn Fun-club team]

#42 Untouchable

Untouchable

    Профессор

  • Members2
  • PipPipPipPip
  • 1690 сообщений

Отправлено 02 February 2007 - 19:01

Да, только в аоде в этой тетрадке не было никакой полезной инфы. Кроме картинок, которые надо было использовать, чтобы попасть в холл сезонов

#43 Lockywolf

Lockywolf

    Археолог

  • Members2
  • PipPipPip
  • 542 сообщений

Отправлено 02 February 2007 - 19:56

вообще то да.

подсказки зло.
Спорить с некоторыми персонажами все равно, что бороться с носорогом, через 3 часа замечаешь, что ему это нравится.

#44 Untouchable

Untouchable

    Профессор

  • Members2
  • PipPipPipPip
  • 1690 сообщений

Отправлено 02 February 2007 - 20:53

Чтоб не мучаться, можно сделать in-game walkthrough, тоже на выбор. Хочешь, смотри, а хочешь - нет.
Не могут они без упрощения. Думают, люди прошли 6 игр и одну их собственную, и вдруг прям застрянут от безысходности где-нибудь. Хех. Кстати, не думаю, что кто-то пожалуется, если застрянет в каком-нибудь месте. И сразу ринется журнал листать.

#45 Larisa Ivanovna Croft

Larisa Ivanovna Croft

    Путешественник

  • Members2
  • Pip
  • 50 сообщений

Отправлено 04 February 2007 - 02:07

Своим мнением делиться со своими читателями сайт: Еurogamer

Originally conceived as a celebration of Lara Croft's 10th anniversary, Lara Croft Tomb Raider: Anniversary is now a celebration of eleven years of Lara. Obviously good timekeeping isn't a prerequisite for lissom archaeologists, but is Lara's platforming action more impressive than her punctuality? Eidos recently offered a sneak preview to provide an answer in advance of the game's release.
Like Lara's most recent outing, Anniversary is being developed by Crystal Dynamics, with the involvement of her creator, Toby Gard. It's essentially a reworking of Lara's original adventure, released on the Saturn, PlayStation and PC back in 1996, but Eidos is keen to stress that this isn't just a plain vanilla remake. They like to use the analogy of Peter Jackson's King Kong, which featured the same locations and story as the 1933 original, but brought them right up to date and fleshed them out with additional background narrative. In the same way, Tomb Raider: Anniversary follows the plot of the original, which sees Lara hired by a mysterious syndicate to retrieve an artefact called the Scion, and it ranges across the same locations, including Peru, Greece, and Egypt. But the game's levels are arranged differently and the puzzles, while similar, are solved differently.
In order to show how this works, the demonstration consisted of one of the game's opening levels, set in the mountain caves of Peru and scene of a memorable cog puzzle in the original. It's still the scene of a memorable cog puzzle; it's just it's a different cog puzzle.
The level opens with a camera sweep showing a waterfall that, as anyone who remembers the original puzzle will notice, has been dramatically enhanced. Originally getting to the top of it involved a pretty simple climb. Now, its sheer size means that scaling it is a considerably greater challenge, involving exploring the surroundings to work out a route to the top using Lara's enhanced repertoire of moves. Indeed all the moves she'd learnt for Legend are back, as is the fluid analogue control - like the last Crystal Dynamics Lara, she's more akin to Spider-Man or Prince of Persia than her earlier ungainly incarnations: grabbing hold of ledges instead of falling off, performing precipitous handstands, and leaping into swan dives. She's even got a grappling hook - and while purists might take issue, it's worth pointing out that, while players couldn't use a grappling hook in the original, Lara certainly could, and did, in at least one cut-scene.
The level is characterised by a marked attempt to return to the sense of archaeological isolation that distinguished the first game in the series; the sense that this is a virgin territory, untainted by human presence for thousands of years. Consequently, most of Lara's enemies are now animals, and Crystal Dynamics has put a lot of effort into honing the AI till their behaviour is believable. Now wolves hunt and attack in pack formations, for example, and bats bears, and dinosaurs all behave in convincing ways. They also sound convincing, and the audio in general contributes to this sense of isolation, with the occasional wolf-howl echoing round the cavern, and antique ropes creaking loudly as Lara swings on them.
Solving the cog puzzle requires players to find three missing cog pieces, which are scattered round the cavern and as Lara explores her surroundings there are teasing glimpses of hidden areas, such as the underwater cavern that tantalisingly reveals itself whenever she plunges from the top of the waterfall. Indeed, returning the cogs demonstrates the multiple routes that typify the new game's design: once you've found them you can retrace Lara's steps; use a hidden tunnel by leaping across a broken rope bridge and use it to climb downwards; or simply plunge into the waterfall.
And again, after placing the first cog there's further evidence of the way the environments have been dramatically scaled up since the first game, thanks to the fact that Lara has to leap onto the moving cogs and scale the highest reaches of the cavern in order to access the second and third missing cog locations. Then, finally, it's into the Lost Valley, lined by dwellings built into the rock face, all linked by detailed networks of pathways - it's a lot closer to the original vision in the design documents than could have been realised with the blocky 1996 version. And after a quick fight with some raptors, there's the familiar sound of giant dinosaur footsteps before the demonstration teasingly stops.
It's certainly a good-looking game, thanks to the use of the same game engine as Tomb Raider: Legend (indeed it continues the trend for a lot of attractive games at the tail-end of the PS2's lifespan). Lara's skin glistens after she gets out of the water, her clothes dirty as she rolls around on the floor, and the environments are as architecturally interesting as those in Legend. Indeed the folk at Crystal Dynamics claim to have learned a lot from the development process of Tomb Raider: Legend, and they aim to respond to a lot of the feedback and criticisms levelled at that game - particularly with regard to the amount of handholding.
As the game's director of design, Noah Hughes, puts it: "One of the great things about working on this game has been the ability to respond directly to the feedback that we got from people who played Legend. One desire going forward was to maintain the degree of accessibility that we achieved on Legend, while upping the challenge for players that wanted it. Tomb Raider Anniversary presents a time in Lara's career when she didn't have her trusty tech team to rely on. In addition to enhancing the isolation and atmosphere of the locations, this allowed us to put the game's hint system back in the player's hands. Players can refer to Lara's Journal for more info if they wish, but it is left up to them when they need a hint, and when they do not."
So: is Lara's platforming action more impressive than her punctuality? Let's just wait and see - but surely marrying the fluid control of Legend with the story and settings that made the original such a success can only be a good thing.

#46 ACE

ACE

    ~Immortal~

  • Members2
  • PipPipPipPipPip
  • 6402 сообщений

Отправлено 04 February 2007 - 03:00

посмотри 3 поста выше
[Veresk and Rhyn Fun-club team]

#47 Larisa Ivanovna Croft

Larisa Ivanovna Croft

    Путешественник

  • Members2
  • Pip
  • 50 сообщений

Отправлено 04 February 2007 - 14:02

посмотри 3 поста выше


Миль пардон, не заметила чего-то. :blink:

#48 ACE

ACE

    ~Immortal~

  • Members2
  • PipPipPipPipPip
  • 6402 сообщений

Отправлено 04 February 2007 - 14:09


посмотри 3 поста выше


Миль пардон, не заметила чего-то. :blink:

Бывает :)
[Veresk and Rhyn Fun-club team]

#49 ACE

ACE

    ~Immortal~

  • Members2
  • PipPipPipPipPip
  • 6402 сообщений

Отправлено 10 February 2007 - 03:01

На хрониках, Джейволкер ис Кристаллов сказал что сейчас в игре есть функция включения ручной хватки, то есть можно выбрать - будет ли Лара сама за все хвататься или же игрок должен зажимать кнопку захвата. Будет ли эта фича в полной версии не известно.
Лично мне пофигу, но если будет в опциях опробовать хвататься как в старых частях, то я опробую оба варианта :D

еще одна превьюшка
http://www.pro-g.co....review-314.html
[Veresk and Rhyn Fun-club team]

#50 ACE

ACE

    ~Immortal~

  • Members2
  • PipPipPipPipPip
  • 6402 сообщений

Отправлено 14 February 2007 - 00:26

Новая превьюшка
http://www.computera...157333&site=pcg
[Veresk and Rhyn Fun-club team]




2 посетителей читают эту тему

0 пользователей, 2 гостей, 0 скрытых